صحبت های نادر سلیمانی در مورد فیلم ضد

نادر سلیمانی بازیگر باسابقه کشورمان که پیش از این او را بیشتر در فیلم‌های کمدی دیده‌ایم، برای بازی‌اش در فیلم «ضد» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شد. او هنگام دریافت جایزه‌اش با بیان اینکه حالا وظیفه من از قبل سنگین‌تر شده است، گفت: آرزوی من آزادی همه زنان سرزمینم است. او در سخنرانی کوتاهش از مادران شهیدانی که بی‌گناه برای دفاع از وطن خود کشته شدند با احترام یاد کرد.

نادر سلیمانی همچنین در یک پست اینستاگرامی در پیج خود نوشت: شادی امشبم رو به مردم پاک و نجیب سرزمینم تقدیم می‌کنم که در این سی سال کار هنری چیزی جز محبت و احترام ازشون ندیدم. دم همه رفقایی که با پیام‌ها و تماس‌هاشون خوشحال‌ترم کردن گرم.

نادر سلیمانی پس از دریافت جایزه خود در جشنواره فیلم فجر اعلام کرد: شخصیت من در فیلم ضد یک شخصیت خنثی بود و شخصیت منفی نبوده است. این شخصیت دارای یک شخصیت ثابت و محکم و بسیار خنثی بود. این شخصیت در آن مهر مرده بود.

این شخصیت یکی از دوستانش را با تیر میزند و بعد از آن خیلی راحت از این کار میگذرد. مرگ برای این آدم رباتیک شده و بی خیال هیچ تاثیری ندارد. این شخصیت ساخته و پرداخته کارگردان و بنده بوده و کارگردان از من خواست که شخصیتش را بازی کنم.

کارگردان از من خواست این شخصیت را اینگونه بازی کنم که دیگر این ذهنیتی که مردم از لحاظ طنز از من دارند دیگر نداشته باشند و با کمک کارگردان به این شخصیت رسیدیم. من بازیگر تئاتر هستم و کارهای شاخصی داشته ام که بسیار جدی بوده است.

نادر سلیمانی عنوان کرد وقتی من وارد طنز شده ام جامعه من را به این سمت هل داده است و ناراحت هم نیستم و حتی کار کردن در زمینه کودک هم که مردم از من خواستد هم به همین شکل است. من به عنوان هنرمند یک وظیفه دارم و به اکثر عزیزانی که هنرمند هستند میگویم که اگر شما نتوانستید هنر خود را به صورت سینه به سینه به دیگران و آیندگان ندهید کاری نکرده اید و هر چه داشتید با خودتان برده اید.

نادر سلیمانی همچنین گفت من به دنبال جایزه این جشنواره نیامده ام و به دنبال شنیدن تعریف از خودم هم نیستم. من یک ساختارشکنی در خودم برای ایفای این نقش ایجاد کرده ام و خیلی هم راضی هستم و امیدوارم مردم هم راضی باشند.

نادر سلیمانی عنوان کرد یک جمله خیلی زیبا در این فیلم وجود دارد و آن جمله این است که میگوید زدن آخوندهای کف خیابان به درد ما نمیخورد و این جمله خیلی قشنگ بود. دیدگاهی رو من اینجا دیدم که سالهاست که ما میشنویم. این چیز ربطی به مذهب و غیرمذهب ندارد. بحث مبارزه با دانایی میباشد و شما وقتی میخواهید مملکتی را نابود کنید دانایی را باید از آن بگیرید و این برای ما مهم است.