نشست خبری فیلم خائن کشی

نشست خبری فیلم خائن کشی با حضور عوامل این فیلم سینمایی علی اوجی به عنوان تهیه کننده، مهران مدیری- فرهاد آئیش- رضا یزدانی- سارا بهرامی- حمیدرضا آذرنگ- شکیب شجره به عنوان بازیگر، مسعود سلامی به عنوان مدیر فیلم برداری،سهیل دانش اشراقی به عنوان طراح صحنه، ستار اورکی آهنگساز، مارال جیرانی طراح لباس، محسن دارسنج طراح چهره پردازی در مرکز همایش‌های برج میلاد (خانه جشنواره فیلم فجر) برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی اوجی تهیه‌کننده فیلم خائن کشی گفت: خیلی خوشحالم که اکران موفقی داشت فیلم. اگر ما این نشست را برگزار کردیم صرفاً بخاطر احترام به اهالی رسانه است. آقای کیمیایی پایش را جراحی کرده و نتوانست اینجا بیاید و امیر آقایی هم کرونا گرفته است.

مهران مدیری بازیگر فیلم خائن کشی بیان کرد: خیلی خوشحالم که اینجا هستم. جراحی پا بهانه است، مسعود کیمیایی دوست نداشت در این جلسه حضور پیدا کند.

اوجی بیان کرد: راجع به عدم حضور مسعود کیمیایی در نشست خبری فیلم خائن کشی، او نامه‌ای نوشت و توضیح داد که این کارگردان 80 ساله با بیش از 55 سال سابقه فیلمسازی نخواهد که قضاوت شود. این اتفاق تصمیم شخصی ایشان بوده است.

مدیری خاطر نشان کرد: کار با آقای کیمیایی در فیلم خائن کشی فوق العاده بود. بالاخره هر کسی دوست دارد که جایزه ببرد، وقتی جایزه می‌بریم یعنی کارمان را درست انجام داده‌ایم.

اوجی بیان کرد: وقتی کارگردان فیلم نیست خیلی سخت است که یک نشست برگزار کنیم، اما احترام اصحاب رسانه واجب است، شما اهالی رسانه همواره برای ما زحمت می‌کشید. کما اینکه برگزاری نشست در اختیارات تهیه‌کننده است و ما میتوانستیم نشست فیلم خائن کشی را برگزار نکنیم.

مدیری خاطر نشان کرد: ما قبل از نشست می‌خواستیم نشست فیلم خائن کشی را برگزار نکنیم، اما من از همه خواستم بیایند چون اگر نمی‌آمدیم نبود آقای کیمیایی دیده نمی‌شد.‌ الان همه فهمیدن که کیمیایی نیست. من معتقدم که هر بازیگر در طول عمرش باید حداقل یک مرتبه با مسعود کیمیایی کار کند. دانشی که کیمیایی دارد در هیچ فضایی وجود ندارد. من یواشکی در این فیلم از کیمیایی نور، قاب بندی و میزانسن یاد گرفتم.

اوجی اعلام کرد: فیلم خائن کشی با سرمایه‌گذاری شخصی من و چهار نفر دیگر ساخته شده است. من برای این فیلم ماشینم را فروختم و از هیچ نهاد و ارگانی ریالی پول نگرفتیم.

سهیل دانش اشراقی به عنوان طراح صحنه فیلم خائن کشی اعلام کرد: افتخار زیادی برای من میباشد که طراح صحنه فیلم خائن کشی آقای کیمیایی بوده ام و این امر برای من رویایی بوده است. دوران بسیار خوبی را با آقای کیمیایی گذراندم و درس های بسیاری آموخته ام. آقای کیمیایی به دکور اعتقادی نداشتند و بیشتر تلاش ما این بود که فضایی که آقای کیمیایی دوست داشتند را برایشان ایجاد کنیم.

مدیری همچنین اعلام کرد: هر بازیگری در طول عمرش یکبار باید با مسعود کیمیایی کار کند که برای من در فیلم خائن کشی اتفاق افتاد و آنقدر اتفاقات عجیب در مغز بازیگر می افتد، آنقدر دانش این فرد نسبت به همه چیز زیاد است که قابل گفتن نیست. ایشان در مورد ادبیات، تاریخ، موسیقی و همه چیز دانش فراوان داشته و در این موارد خاطراتی مطرح میکردند و من بازیگر خیلی چیز از ایشان یاد گرفته ام. من در این فیلم از ایشان قاب بندی یاد گرفته ام. آقای کیمیایی به شدت سینما را بلد میباشد.

مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری فیلم خائن کشی نیز اعلام کرد که قبل از فیلمبرداری آقای کیمیایی فیلم های وسترن زیادی را به ما معرفی کردند تا با دیدن این فیلم ها، رنگ و نورهای مدنظر آقای کیمیایی را متوجه شویم. من به ایشان قول دادم که از سیاهی ها نترسم و فیلم را نوآر و تاریک فیلمبرداری کنم. سکانس اول این فیلم کسوف بود و ما سعی کردیم که این کسوف را به بهترین شکل نمایش دهیم.

فرهاد آئیش بازیگر فیلم خائن کشی گفت: صورت من شبیه دکتر مصدق است، اما من برای این که او را کامل بشناسم و حرکت‌هایم نزدیک به او باشد، ساعت‌ها فیلم درباره دکتر مصدق دیدم و بسیار خواندم.