مصاحبه با رضا مهدوی کلو بازیگر و کارگردان

رضا مهدوی کلو  یکی از هنرمندانی است که چندسالی است وارد عرصه فیلمسازی و کارگردانی شده است. وی در چندین فیلم، سریال و نمایش نیز حضور داشته که میتوان به سریال «حکم رشد» ٬ «برف بی صدا میبارد» ٬ «نیسان آبی» و فیلم سینمایی «پرویز خان» و … اشاره کرد . وی همچنین کارگردانی فیلم های کوتاه « نازنین» ، «هم خانه» ، «آقا ابرام» ، «فیلتر» ، «مغز سمی» ، «هیوا» ، «روباه سرخ» را در کارنامه دارد .

🔹 لطفا خلاصه ای از بیوگرافی و زندگی خصوصی خود بفرمایید؟

رضا مهدوی کلو متولد ۱ فروردین ماه ۱۳۷۷ در تهران هستم و مدرکِ کارشناسی ارشدِ مهندسی معماری را دارم. شغلِ پدرم آزاد و مادرم خانه دار هست. مجرد و فرزند اولِ خانواده هستم و یک خواهر دارم. 

🔹 ازچه سالی کارگردانی را شروع کردید و اولین کاری که آن را کارگردانی کردید چه بود؟

از دوران دانشجویی علاقه‌ی زیادی به ساختِ انیمیشن داشتم و این امر و علایقم من را سمتِ مسیرِ سینما سوق داد و همانطور که همیشه به ساختن و خلق کردن علاقه داشتم٬ بیشتر از بازیگری ؛ کارگردانی را دنبال کردم و در سال ۱۳۹۹ اولین فیلمِ کوتاهم را با نامِ «نازنین» کارگردانی کردم.

🔹 تاکنون در چه آثاری به عنوان بازیگر حضور داشتید؟

بنده سابقه حضور در یک فیلم سینمایی و چند سریال را دارم که از جمله آثاری که در آنها حضور داشتم میتوانم به سریال‌های «حکم رشد» ، «نیسان آبی» ، «برف بی صدا می بارد» و سریال «قطب شمال» اشاره کنم. همچنین در فیلم سینمایی «پرویز خان» نیز حضور داشته‌ام .

🔹 در بین آثاری که در این سال‌ها خلق کردید کدام یک را بیشتر دوست دارید؟

در بین تمامیِ کارهایی که ساختم ، علاقه‌ی زیادی به فیلمِ کوتاه «روباه سرخ» دارم.

🔹 سبک کدام کارگردان را میپسندید و الگوی شما است ?!

در بینِ کارگردانان ، به سبکِ آقای سعید روستایی علاقه‌مند هستم و به فیلم‌هایی که از دلِ خانواده‌ها و مشکلات آنها بیرون می‌آید علاقه بیشتری دارم.

🔹 در اوقات فراغتتان چه کاری انجام میدهید و به چه کاری علاقه دارید؟

شغل و حرفه‌ی بنده معماری هست و منبع درآمدم نیز از همین راه هست. اکثرِ اوقات فراغتم را مشغول نوشتنِ فیلنامه هستم. علاقه‌ی زیادی به فیلم دارم و اغلب خودم را با تماشای فیلم مشغول میکنم.